Przejdź do głównej zawartości

W cieniu prawa- Remigiusz Mróz


"Galicja, 1909 rok. Mimo złej opinii i niejasnej przeszłości Erik Landecki zostaje przyjęty na czyścibuta w austriackim dworku. Jest przekonany, że los się do niego uśmiechnął. Pierwszej nocy ginie jednak dziedzic rodu, a cień podejrzeń pada na Polaka. Szybko pojawiają się spreparowane dowody, a Erik staje się głównym podejrzanym. Musi walczyć nie tylko o swoją wolność, lecz także o życie – w zaborze austriackim karą za morderstwo jest bowiem śmierć przez powieszenie." * opis z Czwartej Strony
Powieść Remigiusza Mroza, już od pierwszych stron wzbudza ogromne napięcie. Historia z piekła rodem- dosłownie. Narodziny trwałej przyjaźni, można rzec, że miłości. Idealne przedstawione różnice traktowania odrębnych klas społecznych. Tragedia niewinnego człowieka, ale co najbardziej mi się spodobało? "Z jakim przystajesz takim się stajesz" ;) Erik obserwując zachowanie swojej... rodziny? zrobił im niezłego psikusa. Więcej nie zdradzę, ponieważ książka jest godna Waszej uwagi. Nie ukrywam, że o ile na początku postać głównego bohatera bardzo przypadła mi do gustu, o tyle na koniec troszeczkę mnie rozczarował. Ale tylko troszeczkę! Zdecydowanie nauczka należała się tym, którzy wcześniej snuli takie intrygi przeciwko bezbronnemu Erikowi. O mały włos, a wszystko skończyło by się dla niego naprawdę tragicznie. Cała akcja powieści, rozgrywa się w cieniu prawa...
Brawa dla autora, że po raz kolejny przez jego "majstersztyk" nie mogłam oderwać się od czytania. 

Miłej lektury
#withloveforreading


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Ballada o przestępcach - Marcin Hybel

Zdążyłam już zauważyć, że uwielbiane przeze mnie wydawnictwo Czwarta Strona, potrafi przyciągnąć uwagę potencjalnego czytelnika już samą okładką książki (10/10). Kolejny "dar", jaki posiada, to wyłapywanie tzw. perełek polskiej literatury kryminalnej/sensacyjnej ("maestro" Remigiusz Mróz). Zanim przejdę dalej, wspomnę, że nie jestem ekspertem od szufladkowania gatunków przeczytanych książek. Od dłuższego czasu przyciągają mnie jednak, takie, które sprawiają, że momentami, podczas lektury, mam ciarki. Tak było w przypadku Ballady o przestępcach. W 100% zgadzam się z określeniem „porywająca przygodowa powieść historyczna”. Zapewne każdy z Was, po samym tytule, stwierdziłby, że to powieść dla czytelników o mocnych nerwach. Dobrze, że mnie ciężko wystraszyć, bo wiele bym straciła nie przeczytawszy Ballady. Muszę przyznać, że niektóre fragmenty, były dla mnie wyzwaniem ze względu na kobiecą wrażliwość. Jednak, podjęłam to wyzwanie ;)     Dwójka bezbronnych chłopc

Andumênia - Przebudzenie- Monika Glibowska

fot. withloveforreading Premiera: 9.11.2016 Autor: Monika Glibowska Wydawnictwo: Czwarta Strona Kategoria: Fantastyka Powieść laureatki I edycji konkursu „Czwarta Strona Fantastyki” została doceniona przez jury za rewelacyjną kompozycję, świetnie przemyślane intrygi i język   GODNY ŚWIATOWYCH BESTSELLERÓW!   "Legenda Andumênii głosi, że generałowie powstaną, gdy ojczyzna będzie w potrzebie… Kraj jest na skraju kolejnej wojny i bankructwa. Władczyni Andumênii decyduje się wybudzić po 120 latach skrzydlatych generałów armii, uśpionych po wielkiej bitwie z Zineanem mocą niezwykłego zaklęcia. Dwór wrze od plotek, wewnętrznych zdrad oraz walk o władzę. May Verteri, najpotężniejsza z przebudzonych i ulubienica poprzedniej przywódczyni, oskarżana jest o śmierć zwierzchniczki. Piękna i charyzmatyczna „Krwawa” generał nie pamięta wydarzeń z ostatniej wojny. May knuje własną intrygę, potajemnie gromadząc księgi ze starożytną magią i rozwijając moc. Losy An

Immunitet - Remigiusz Mróz

Najwyższa pora, aby przez mojego bloga przeszła fala  mroźnego  powietrza ;) "Manipulacje, intrygi i bezwzględny, ale też fascynujący prawniczy świat…" Opis znaleziony na stronie wydawnictwa Czwarta Strona, rekomendujący początek cyklu o losach mecenas Joanny Chyłki i aplikanta Kordiana Oryńskiego, idealnie scala wszystkie cztery części książek, mrożących krew w żyłach nie jednego polskiego czytelnika. Jak na nazwisko autora przystało ;) Nie omieszkam wspomnieć, że Remigiusz Mróz znajduje się obecnie w czołówce autorów polskiej literatury kryminalnej. Mówiąc krótko, nie polecam Wam byle kogo :) Skoro już jasne, że mamy tu do czynienia, z produktem z górnej półki, przejdźmy dalej :)     Remigiusz Mróz, sprawił, że jako wielbicielka Millenium- Stiega Larssona, odnalazłam kolejnych bohaterów, których losy z niecierpliwością śledzę. Każda kolejna część cyklu, sprawiała, że apetyt wzrastał. Sam autor, na każdym kroku zaskakuje czytelnika. Kończąc każdą z części zadawałam