Przejdź do głównej zawartości

Nie tłumacz się, działaj! Odkryj moc samodyscypliny – Brian Tracy

Chciałabym polecić Wam książkę, której lektura pomogła mi podjąć decyzję o założeniu bloga! Dlaczego sięgnęłam po Briana Tracy?
Prawda jest taka, że zaczęłam dostrzegać w swoim stylu życia odrobinę lenistwa, dlatego, stwierdziłam, że muszę coś zrobić ze swoim sposobem myślenia. Przeczytałam jakiś czas temu, rady zawarte w poradniku Briana Tracy "Nie tłumacz się, działaj! Odkryj moc samodyscypliny." 


Możecie się dziwić, ale mając 24 lata przekonałam się jak ważna jest tytułowa moc samodyscypliny. Podczas lektury książki, kilka razy zdarzyło mi się lekko uśmiechnąć, że od kilku lat robię nieświadomie rzeczy, które zaleca Tracy. Pomyślałam sobie, że nie jest ze mną źle, ale zawsze może być lepiej ;)
Wszystko zaczęło się od „[…] pierwsza zasada sukcesu jest bardzo prosta: wydostań się z wyspy! Przestań szukać wymówek!”. Z pewnością i Wam, zdarza się odkładanie spraw na później, znajdując przy tym jakieś uzasadnienia. Zazwyczaj każdy, w naszym mniemaniu „argument” jest tak naprawdę wymówką! Brian Tracy, dzięki swojemu wieloletniemu doświadczeniu, szybko wyperswaduje z głowy odkładanie czegokolwiek na później. Poradnik, w bardzo zrozumiały sposób tłumaczy niezwykłą moc utrzymania SAMODYSCYPLINY. Mam pewne zastrzeżenie: moim zdaniem Tracy troszkę przesadza, np. zalecając przychodzenie dużo wcześniej do pracy… ;) Pracując w systemie 8 godzinnym powinniśmy mieć czas na odpoczynek! Dzięki temu, jesteśmy bardziej efektywni.

Każdy rozdział zaczyna się cytatem barwnych postaci. W ramach zachęty do przeczytania, postanowiłam spisać dla Was kilka z nich. Spisałam je w notatniku, przekonana, że mogą się przydać w przyszłości.
„To, co wciąż robimy, stanowi o nas; doskonałość nie bierze się z jednokrotnego czynu, lecz z przyzwyczajenia.” Arystoteles

Myślę, że każdy z nas, codziennie zmaga się z jakimiś trudnościami, małymi czy dużymi. Tymczasem: „Najważniejszym i największym triumfem człowieka jest zwycięstwo nad samym sobą”. Odkąd trafiłam na te słowa, cieszę się z pokonywania nawet tych małych przeszkód. Najczęściej sami generujemy większość problemów, dlatego tak ważne jest pokonywanie samego siebie.

Teraz najważniejszy cytat, moim zdaniem idealny morał poradnika Briana. Przeczytajcie poniższe słowa x3 albo więcej. Jeśli jesteście ciekawi jakie wskazówki daje w tym temacie Tracy, sięgnijcie po „Nie tłumacz się, działaj...”
„Doświadczenie nie spływa na człowieka; jest to coś, co człowiek robi z tym, co się mu przytrafia” Aldous Huxley

Tak naprawdę po przeczytaniu takiej książki nie pozostaje nic innego jak tylko wierzyć, że potrafi się latać ;) https://www.youtube.com/watch?v=GIQn8pab8Vc


Najpierw jednak trzeba nad sobą trochę popracować. 
Co prawda nie pisał o tym Tracy, ale pamiętajcie, że:
„nie istnieje droga na skróty, do miejsca, do którego warto dojść ”

Miłej lektury!
#withloveforreading

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Ballada o przestępcach - Marcin Hybel

Zdążyłam już zauważyć, że uwielbiane przeze mnie wydawnictwo Czwarta Strona, potrafi przyciągnąć uwagę potencjalnego czytelnika już samą okładką książki (10/10). Kolejny "dar", jaki posiada, to wyłapywanie tzw. perełek polskiej literatury kryminalnej/sensacyjnej ("maestro" Remigiusz Mróz). Zanim przejdę dalej, wspomnę, że nie jestem ekspertem od szufladkowania gatunków przeczytanych książek. Od dłuższego czasu przyciągają mnie jednak, takie, które sprawiają, że momentami, podczas lektury, mam ciarki. Tak było w przypadku Ballady o przestępcach. W 100% zgadzam się z określeniem „porywająca przygodowa powieść historyczna”. Zapewne każdy z Was, po samym tytule, stwierdziłby, że to powieść dla czytelników o mocnych nerwach. Dobrze, że mnie ciężko wystraszyć, bo wiele bym straciła nie przeczytawszy Ballady. Muszę przyznać, że niektóre fragmenty, były dla mnie wyzwaniem ze względu na kobiecą wrażliwość. Jednak, podjęłam to wyzwanie ;)     Dwójka bezbronnych chłopc

Andumênia - Przebudzenie- Monika Glibowska

fot. withloveforreading Premiera: 9.11.2016 Autor: Monika Glibowska Wydawnictwo: Czwarta Strona Kategoria: Fantastyka Powieść laureatki I edycji konkursu „Czwarta Strona Fantastyki” została doceniona przez jury za rewelacyjną kompozycję, świetnie przemyślane intrygi i język   GODNY ŚWIATOWYCH BESTSELLERÓW!   "Legenda Andumênii głosi, że generałowie powstaną, gdy ojczyzna będzie w potrzebie… Kraj jest na skraju kolejnej wojny i bankructwa. Władczyni Andumênii decyduje się wybudzić po 120 latach skrzydlatych generałów armii, uśpionych po wielkiej bitwie z Zineanem mocą niezwykłego zaklęcia. Dwór wrze od plotek, wewnętrznych zdrad oraz walk o władzę. May Verteri, najpotężniejsza z przebudzonych i ulubienica poprzedniej przywódczyni, oskarżana jest o śmierć zwierzchniczki. Piękna i charyzmatyczna „Krwawa” generał nie pamięta wydarzeń z ostatniej wojny. May knuje własną intrygę, potajemnie gromadząc księgi ze starożytną magią i rozwijając moc. Losy An

Immunitet - Remigiusz Mróz

Najwyższa pora, aby przez mojego bloga przeszła fala  mroźnego  powietrza ;) "Manipulacje, intrygi i bezwzględny, ale też fascynujący prawniczy świat…" Opis znaleziony na stronie wydawnictwa Czwarta Strona, rekomendujący początek cyklu o losach mecenas Joanny Chyłki i aplikanta Kordiana Oryńskiego, idealnie scala wszystkie cztery części książek, mrożących krew w żyłach nie jednego polskiego czytelnika. Jak na nazwisko autora przystało ;) Nie omieszkam wspomnieć, że Remigiusz Mróz znajduje się obecnie w czołówce autorów polskiej literatury kryminalnej. Mówiąc krótko, nie polecam Wam byle kogo :) Skoro już jasne, że mamy tu do czynienia, z produktem z górnej półki, przejdźmy dalej :)     Remigiusz Mróz, sprawił, że jako wielbicielka Millenium- Stiega Larssona, odnalazłam kolejnych bohaterów, których losy z niecierpliwością śledzę. Każda kolejna część cyklu, sprawiała, że apetyt wzrastał. Sam autor, na każdym kroku zaskakuje czytelnika. Kończąc każdą z części zadawałam